Fri dag!

Kategori: Norge

Idag har jag min första fria dag på evigheter. Minns inte sist jag hade fri... det var vart fall ett x-antal veckor innan jag åkte tillbaka till Sverige, så jag skulle gissa på runt 3 månader sedan... Har glömt hur fantastiskt det kan vara att inte göra någonting alls! Idag har jag haft tid till att kolla på tv, plugga körkortsteorin och så har jag även ätit lunch bestående av bönor, tomatpure och solrosfrön... Kanske inte det godaste som finns, men man tager vad man haver! Igår så hade jag mitt första löneförhöjningssnack någonsin. Det gick ganska så bra tror jag, men jag fick inga klara besked. Jag var ju berädd (stavas det så?? Börjar få panik, glömmer bort hur vissa svenska ord stavas!!)på att han skulle blånegra, så när han sa att han skulle titta på det och prata med Cecilie så lät det ju ändå lite positivt! För två dagar sedan så var det några gäster här som tydligen planerar att ha bröllop här en vecka efter påskferien (men det visste inte jag...), så de var här ett par dagar för att prata med HD och se hotellet. Jag råkade dock i smyg höra när HD och familjen stod och pratade om mig, då kvinnan i familjen stod och sa vilken otroligt blid och hyggelig jente jag var, och HD svarade att jag var helt fantastisk och han var så glad över att ha mig här och att jag därför fått anställning som restaurangchef. Hörde inte speciellt mycket mer, bara att mannen i familjen senare kom fram till mig och sa att jag bara var tvungen att vara kvar en vecka efter påsk (för att vara hovmästare på deras bröllop...) Fast orkar inte tänka på det, för det är ganska så långt kvar till påsk... Nu är det bara 12 dagar innan jag kommer hem!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dock så kommer jag ju bara vara hemma i en månad innan jag ska upp igen.... Nu ska jag nog snart ut och jogga i det iskalla vädret och sedan funderar jag på att kanske städa mitt rum och vaska lite kläder. Resten av kvällen så ska jag nog bara mysa och kolla på TV.

KOMMENTARER:

  • Mikaela säger:
    2012-10-02 | 20:53:42

    Åka tillbaka? :-(

    Svar: 13 dagar kvar!!!
    Lisa Dahlström

Kommentera inlägget här: