Hyggeliga gäster

Kategori: Norge

Det är helt fantastiskt hur vissa gäster kan få en på bra humör. Hur underbara människor det faktiskt finns i världen. Efter att jag slutat i restaurangen så fastnade jag i lobbyn med två gäster som jag serverat under kvällen. Det visade sig att tjejen (som hade ett litet barn på rommet) hade jobbat på Dalen hotell (ett hotell 1,5 timme härifrån). Och det kändes helt sjukt, för hon förstod mig helt och hållet. Hon kunde verkligen sätta ord på det jag tänker, för hon har själv upplevt hur det är att jobba på ett litet hotell mitt ute i ingenmansland. Hon vet hur det känns i kroppen och i huvudet efter ett hårt 16-timmarspass. Hon förstår känslan att leva i en bubbla, och jag tror inte man kan förstå det ifall man inte har upplevt det själv. Vi satt och pratade i tre (!!) timmar (vart tog tiden vägen?) och blev dessutom bjuden på cider. Vissa människor klickar man verkligen med. Är glad över att de stannar tills på söndag, för jag älskar att få kontakt med gäster. Men nu borde jag verkligen sova... I morgon blir en tuff dag med över 110 gäster som skal ha 3-rätters i 3 olika restaurangslokaler... Det är flera olika grupper som firar bursdager (födelsedagar), så det är viktigt att de får en fin kväll allesammans! Och jag är ju såklart den som ansvar för det... Gaaha...
Kommentera inlägget här: