Möten

Kategori:

Har massa möten hela tiden! Igår så hade jag möte med två försäljare angående vad vi ska köpa in till restaurangen inför alla julebord, julafton och nyttår! Bestämde mig för jättefina löpare (heter det springare på svenska?) i vit "spets" med lite glitter i och svartglittrande servetter till nyttår. De var SÅÅÅ fina. Jag bara smälte och bestämde mig på direkten att det var vi tvungna att ha. Jag såg framför mig hur vackert allt skulle bli! Men så kom HDs fru förbi och totalsågade mina ideér då hon tyckte de var för lika förra årets...(svart och vitt), så hon bestämde sig för att vi skulle ha vita springare och servetter med silvriga, gula och guldiga stjärnor och snöflingor på... de var supertrista och såg ganska så billiga ut ... Inte alls speciellt fest.. Dessutom juldekorationen jag hade valt (jättefina klassiska röda servetter med lite grönt i, extremt typiska julafton) med matchande löpare till sågade hon. Hon tyckte det var alldeles för traditionellt och tyckte istället att vi skulle ha gröna servetter.... Snacka om att vi har helt olika smak. Och eftersom det är hon som pyntar hotellet och är HDs fru så måste jag ju såklart ge vika... Jag gillar mer att ha det stilrent då hon föredrar massa olika färger... Jag älskar tex att ha vita dukar och långa vita långljus. Men så kommer hon och ändrar ljusen genom att blanda gröna och röda ljus för att det är mer höst (!?!) och lägger ut lövservetter och massa plastlöv på borden... Och jag bara suckar inombords... I morgon så ska jag i alla fall ha möte med henne angående om vad vi egentligen ska beställa, och så ska jag väl snacka med Franziska och räkna hur mycket som behövs av allt, och sedan så ska jag ha möte med HD angående min lön till vintern... Spännande! På kvällen så ska jag servera, men har tänkt att pyssla om restaurangen lite under dagen. Kan behövas! På söndag så är det personalfest och så bjuds det på taps, tror det kommer bli trevligt!
Kommentera inlägget här: