Sista jobbkvällen

Kategori: Norge

Jahopp... då var sista jobbdagen över... vart fall på länge. Det gick väldigt bra! Även om det blev lite strul då alla kom samtidigt (var meningen att en grupp skulle äta 18, en 19 och en 20...) Men det gick super och alla var väldigt förnöjda! Man blir så glad när allt bara flyter på. Jobbade från klockan två tills nu, så det blev väl runt 12 timmar. Har dock ätit så fruktansvärt mycket kake (tårta på svenska?)... inte bra... Efter stora arrangemang (då det har varit stor kakebuffé som de har tatt med!) så brukar de som har arrangemanget alltid säga att personalen får äta hur mycket kake de vill. Så många stora gode kaker...Blir till att komma igång med träningen när jag kommer hem!! Apropå hem... Får väl se om jag ens kommer hem i morgon. Dumma flyg blev ju fullbokat, (just det jag skulle ta!!) och nästa flyg går liksom 5 timmar efter. Vilket betyder att jag kommer få vänta en evighet på nästa flyg. Lurar på ifall jag bara ska komma till flygplatsen och köpa en biljett till stockholm. Vet inte vad jag ska göra, ifall jag ska boka eller inte... Jag vill ju inte att det ska bli fullbokat... Ska ringa papps i morgon bitti. Jag har inte ens packat klart allt, och nu är klockan liksom 02.00.... Måste dessutom vaske hela mitt rum..., Och i morgon måste jag dessutom hinna med att beställa varer till julebord, julafton och nyttår... Så måste upp tidigt i morgon för att hinna göra allt klart. Bara massa måste måsten måsten och krångel krångel krångel. Är dessutom lite ledsen då jag förmodligen inte kommer kunna säga hade, eller hejdå, till massa gäster som har varit här hela helgen. Tycker det är jättetrist... Hade egentligen så gärna velat jobba förstevakt (som det var tänkt från början...) och fått sjekka alla ut. Men jag ville ha en fri dag för att bussen och flyget passade så bra in sammen just denna dag... men nu blev det ju inte så.... Gah, nej nu måste jag tag i mig själv och börja städa rummet mitt!
Kommentera inlägget här: