Sockerberoende

Kategori: Norge

Jag tror jag är sockerberoende. Jag har tillräckligt med karaktär att inte äta sötsaker, men ifall jag väl har tagit en bitteliten sötsak så är jag helt körd. Jag kan inte sluta tänka på socker, och kan äta vad som helst med socker i bara för att få i mig det (till och med skedar med honung!!). Idag så var det bevis på det. Har inte ätit socker i form av sötsaker på evigheter, och har inte haft något speciellt behov av det heller, men så blev jag bjuden på en liten tårtbit av några gäster som hade bursdag. Efter det så var jag så fruktansvärt sockersugen resten av kvällen att jag inte kunde säga nej till de två efterrätterna som kocken tillbjöd mig... (vem klarar förresten att tacka nej till hemmabakt morotskaka med glass??). Not good, not good... Men jag antar att det vart fall är bra att man har självinsikt. Jag är fortfarande pigg efter allt socker som jag har fått i mig men antar att dippen kommer snart. Just nu så sitter jag (som vanligt) ensam i bunkersen, har TVn på och lyssnar på musik samtidigt som jag skriver av mig lite. Det är egentligen ganska skönt att bo ensam trots allt. Trodde det skulle bli extremt ensamt, men eftersom jag träffar så många människor om dagarna så går det bra.
Kommentera inlägget här: